סוגי מדיטציה

סוגי מדיטציה

העידן החדש טומן בחובו עשרות סוגים של מדיטציה המיועדים לתרגול והעמקה בעולם הרוחני. לאנשים מתחילים שרק נפתחו לעולם זה יכול להיות לא פשוט להבחין ולדעת איזה סוגי מדיטציה נכונים עבורם ומה הכי כדאי לבחור.
השוק רווי ומוצף במדיטציות שונות כשלכל מדיטציה ישנו עיקרון מנחה מאחוריו שעליו מתבססת המדיטציה וחשוב לדעת מהו. מאמר זה ציג כמה אפשרויות תרגול מדיטציה כולל הסבר קצר מדוע כדאי לתרגל מדיטציה זו ועבור מה היא מיועדת.

מדיטציה עם מנטרה

אחת המדיטציות החזקות והטובות שיש הינה מדיטציה עם מנטרה, משתמשים בה בזרמים שונים הן במזרח, ביהדות, במיסטיקה האסילאמית ועוד. מדיטציה זו מיועדת לנטרל את בליל המחשבות שיש לנו בראש באמצעות חזרה של הגיית מילה אחת או משפט המיועד לכוון את התודעה של המתרגל למילה זו.
תרגול מדיטציה זה יכול להיות חזק ועוצמתי, בעיקר אם חוזריםעל המדיטציה הזו ומתמידים לתרגל אותה באופן קבוע במשך זמן רב. במזרח נוהגים להגות את הצליל 'אום' כצליל מקודש למסורת ההודית. וסימן גרפי שמופיע בקונטציות וקשרים של טקסים דתיים בהינדואיזם. יש לו משמעות שונה באסכולות הודיות השונות. בהינדואזם הוא אחד הסימבולים הרוחניים הכי חשובים. מתייחס לאטמן (מהותו של אדם או נשמה) לברהמן (הרוח הקוסמית העליונה).
דוגמא נוספת הינה ביהדות ניתן להגות את המילה 'יהוה' או את המשפט 'שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד'. ההתרכזות במילה או משפט זה יכולה להעצים את תחושת ההתעלות וההתמקדות במהות.

מדיטציה לשיחרור מתחים

אחת המדיטציות הנחוצות והשימושיות ביותר שיש במערב הינה מדיטציה לשיחרור מתחים. תרגול מדיטציה זה מסייע להרפיית הגוף והנפש ממאמצי היום יום, מכאבים פיזיים מוחשיים וממתחים פשיים מצטברים.
קיימים סוגי מדיטציה רבים המיועדים לשיחרור מתחים. חלקם ניתן להוריד באופן עצמאי דרך האינטרנט או לפנות למרכזי מדיטציה שונים המפוזרים בארץ המציעים תרגול שוטף ויום יומי עם קבוצה.

מדיטציה לפתיחת הלב

הלב נחשב כמוטיב מרכזי ומשמעותי בתהליך תרגול המדיטציה וההיפתחות לעולם הרוחני. ישנן מדיטציות טובות שמתמקדות בפתיחת הלב ומיועדות לריכוז אנרגטי ברובד זה כולל שיחרור חסימות ורגשות שליליים שיכולים להצטבר לנו במהלך החיים.