סוגים שונים של תרגילי מדיטציה

סוגים שונים של תרגילי מדיטציה

לימוד טכניקות שונות של תרגילי מדיטציה מאפשר לנו להתמקצע בתרגול היום יומי, להתרחב ולהתפתח לשיטות נוספות. בעידן החדש מוצעים סגנונות מדיטציה מגוונים המשלבים כלים ורעיונות מזרמים שונים מהמזרח, מהיהדות, מהאיסלאם ומדתות נוספות.
כדאי להתנסות בכמה סגנונות לפני שמתקבעים על סגנון מדיטציה אחיד, הן בשל הרחבת הידע הקשור לעולם המדיטציה והרוח והן בשל החשיבות לבחון את יכולות התרגול וההעמקה שלנו בסגנונות שונים. הדבר מאפשר לנו לגלות היכן נקודות החוזקה שלנו ואיפה אנו נתקעים ומתקשים במהלך המדיטציה ומעוניינים להשתפר בתרגול.

מדיטציית אי חשיבה

תרגילי מדיטציה ברובם מיועדים להשקיט את המחשבה ולהגיע למצב של אי חשיבה. אחת הדרכים הטובות לתרגול מדיטציית אי חשיבה הינו התמקדות במנטרה שחוזרת על עצמה ומאפשרת לנו להתמקד רק במילים אחת ולא במחשבות רבות המתרוצצות לנו בראש. אופציה נוספת היא התמקדות בנשימות, כך המודעות שלנו ממוקדת בנשימה ולא במחשבה, מה שמקל עלינו בשחרור המחשבה.
טכניקה אחרת להגיע למצב של אי חשיבה, הינו הקשבה להדרכת מדיטציה יוטיוב. ישנם סרטונים המשדרים צלילים ותדרים המופקים במקצב אחיד שמאפשר לשדר לגלי המוח את הגל הנכון המכוון לרגיעה והרפיה. סרטונים אלו ניתן להוריד ביוטיוב וכך ליהנות ממדיטציה שלווה ורגועה מבלי מאמץ.

מדיטציית דמיון מודרך

אמצעי נוסף של מדיטצית יוטיוב הינו דמיון מודרך. במדיטציה מונחת זו ניתן להקשיב לקול מרגיע המשדר תמונות דמיון נעימות ומרגיעות שמשדרות לתת מודע להירגע ולהגיע למצב של נחת והרפיה. דמיון מודרך טוב יכול להוביל את האדם המקשיב לריכוז פנימי גבוה וליכולת לשחרר לחצים ומתחים מהיום יום.

מדיטציית צ'קרות

ישנן תרגילי מדיטציה מעולים לשחרור ופתיחת הצ'קרות השונות בגוף. לפי תפיסת הרוחניות במזרח, גוף הנפש מכיל 7 צ'קרות שקולטות את המרחב והעולם בו אנו חיים. תרגול מדיטציות לפתיחה וניקוי הצ'קרות יכולים לשחרר את הנפש ולרפא אותה מפגיעות נפשיות וממתחים המצטברים בנפשנו במהלך החיים.
ישנן מדיטציות המכוונות לצ'קרה ספציפית כמו צ'קרת הלב או צ'קרת העין השלישית וישנן מדיטציות המכוונות לפתיחה כללית של הצ'קרות. בכל מקרה כדאי בפעמים הראשונות לתרגל סגנון מדיטציה זה באופן מונחה, על מנת להגיע לתוצאות טובות.