איך לעשות מדיטציה?

איך לעשות מדיטציה?

כאשר אנו מעוניינים להתחיל לעשות מדיטציה ולתרגל אותה בקביעות, עלינו להכין את התנאים ההולמים שיאפשרו לנו להרגיש שאנו יכולים לשחרר ולהרפות ולהתרכז בתרגול הרוחני אליו אנו מכוונים.
ישנם סוגים שונים של מדיטציות, כשלכל תרגול מדיטציה יש הנחיות ודרישות שונות. כדי שהמודט יוכל לתרגל את המדיטציה בה בחר בהתאם, ואף יוכל ליהנות מהתוצאות אליו הוא שואף, עליו לענות על השאלה הבסיסית איך לעשות מדיטציה. רק לאחר הבנת התנאים להם זקוקים כדי להגיע לשקט ואי חשיבה ניתן להתחיל בתרגול הקבוע.

שימוש בעזרים

חשוב שנבין שרמת הנוחות בישיבה שלנו משפיעה על המחשבות ועל היכולת שלנו לשחרר ולהתחבר ללב ולהווה. כדאי לשים לב שיש לנו כרית מדיטציה שמאפשרת לנו לשבת בנוח על המזרן או האדמה ולא להרגיש לחץ בגב התחתון בשל הישיבה המזרחית הממושכת.
עזרים נוספים שכדאי להשתמש בהם הינם שימוש במוזיקה מתאימה בחלק מהמדיטציות, לקנות קערה טיבטית או כלי נגינה מדיטטיבים נוספים שמאפשרים לנגן תדרים גבוהים יותר המסייעים לנקות ולשחרר מחשבות.

מרחב מתאים

דגש חשוב נוסף הינו תשומת לב למרחב בו עושים את המדיטציה. בחירה במרחב הנכון יכולה להגדיל את רמות הריכוז והעצמת החוויה. למשל, מדיטציה בטבע תהיה שונה ממדיטציה בחדר סגור. תרגול מדיטציה בקבוצה יהיה שונה מתרגול מדיטציה באופן אישי ועוד. בחירת המרחב צריכה להיות מותאמת לאופי ולסוג המדיטציה.

המלצות

לשאלה איך לעשות מדיטציה ניתן לענות בכמה רמות. רמה אחת הינה דאגה לבסיס והעזרים הנכונים שיאפשרו לאדם המודט להתרכז בתרגול ולא במחשבות חולפות, חוסר נוחות ואי שקט. לכן, ההמלצה על כרית מדיטציה או כיסא מדיטציה שתומך בגב הינה חשובה.
רמה נוספת לתשובה לשאלה זו, הינה להתחיל לחקור ולגלות מה יעזור לי לעשות מדיטציה. האם אני מצליח ביום או בלילה, האם מוזיקה מסיחה את דעתי או מסייעת לי לשחרר, האם אני מתחבר למדיטציה בחוץ בטבע או אני זקוק לקירות ולבידוד מהעולם כדי להתרכז. ככל שנבין מה הכלים שעוזרים לנו לתרגל, כך יהיה לנו אפשרות להתמקצע ולתרגל בצורה טובה יותר את המדיטציה.